Ile kosztuje założenie pubu?

Marzec 10 2015 05:28PM

Nie od dzisiaj wiadomo, że branża gastronomiczna to nie zawsze dobry pomysł na biznes. Wszędzie jest sporo konkurencji, bardzo dobrych lokali i naprawdę wyjątkowych miejsc. Czy Polakom wciąż potrzeba zwyczajnych pubów?

piwo

Według badań i analiz Polacy nie piją już tak dużo alkoholi wysokoprocentowych (wódka, whisky) jak dotychczas. Wybierają niewielkie i przytulne puby, w których można spędzić miło czas z przyjaciółmi oraz napić się dobrego i nietypowego piwa. Okazuje się bowiem, że coraz więcej osób chwali małe i niszowe browary, interesuje się piwowarstwem oraz spożywa droższe trunki wysokiej jakości. Większość lokali znajduje się w centrum, co stanowi dużą przeszkodę dla osób mieszkających na peryferiach miasta lub na dużych osiedlach. To duże utrudnienie – nocne podróże komunikacją miejską lub taksówką, brak wygody i bezpieczeństwa, dodatkowe koszty.

W większych aglomeracjach stawia się na budowę mieszkań oraz organizację ogromnych osiedli (blokowiska lub domki jednorodzinne). Niestety w takich nowopowstałych skupiskach brakuje miejsc rozrywkowych i gastronomicznych, gdzie można się odstresować po pracy, zjeść dobry obiad, napić się piwa, umówić się z przyjaciółmi w weekendowy wieczór. Okazuje się niestety, że wiele pubów nie powstaje ze względu na sprzeciwy mieszkańców oraz spółdzielni, brak zgody na nocne awantury pod lokalem, hałas, kiepskie towarzystwo oraz typowe sąsiedzkie problemy (cisza nocna, nieprzyjemne zapachy).

Aby zobaczyć, że puby cieszą się naprawdę ogromnym zainteresowaniem w ostatnim czasie wystarczy odwiedzić dowolny znajdujący się w okolicy. Z pewnością zastać w nim można wielu ludzi w każdym wieku, którzy szukają sposobów na spędzanie wolnego czasu. Oczywiście warto wybierać te cieszące się dobrą opinią wśród klientów.

Przedsiębiorcy zainteresowani założeniem własnego pubu powinni dokładnie zbadać żarłoczną konkurencję, przeprowadzić badania wśród mieszkańców pobliskich blokowisk, znaleźć dobrze usytuowany lokal oraz przygotować plan działania. Niezwykle ważny jest klimat miejsca, odpowiednia muzyka (przyciągnie fanów konkretnych gatunków), wystrój oraz zakres towarów i usług. Nie można skupiać się jedynie na sprzedaży alkoholi. Trzeba pomyśleć o ofercie gastronomicznej, nawet skromnym menu (przekąski, fast food, pizza, domowe obiady). Z pewnością mile widziane będą promocje, które przyciągną nowych klientów oraz podniosą przychody.

Nie można zapominać o personelu, który jest niezbędny do sprawnego funkcjonowania. Na początek wystarczy dwóch barmanów i ewentualnie kucharz lub pomoc kuchenna. Jeśli właściciel w pierwszych miesiącach zadba o zaopatrzenie może zrezygnować z poszukiwania pracownika na to stanowisko. Z czasem uda się zweryfikować ruch, ewentualne momenty szczytowe i odpowiednio przygotować kadrę.

Aby pub działał należycie musi posiadać zgodę na sprzedaż alkoholi od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Dzięki temu lokal posiadający tytuł prawny może kupować towar w hurtowniach i u producentów oraz sprzedawać go klientom. Ze względu na wysoki stopień biurokratyzacji przedsiębiorca powinien zadbać o trzy pozwolenia: alkohole do 4,5% (koszt: 525 zł), między 4,5% a 18% (koszt: 525 zł) oraz powyżej 18% (koszt: 2 100 zł). Ale to nie koniec, ponieważ właściciel musi się rozliczyć z zysków związanych ze sprzedażą alkoholu w roku poprzednim. Jeśli uzyskał przychód ze sprzedaży alkoholu do 4,5% oraz do 18% powyżej 37 500 zł, wówczas musi oddać 1,4%. Natomiast w przypadku alkoholi powyżej 18% i zysku ponad 77 000 zł opłata wynosi 2,7% od całości.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.