Jakie oszczędności na otwarcie firmy budowlanej?

Luty 22 2015 01:35AM

Otwarcie niewielkiej firmy budowlanej nie powinno stanowić większego wysiłku finansowego. Mimo kryzysu gospodarczego ten typ działalności najmniej odczuwa niedogodności ekonomiczne oraz malejące przychody. Oprócz tego formalności jest niewiele, a zainteresowanych klientów pod dostatkiem.

nieruchomosci1

W dzisiejszych czasach branża budowlana ma coraz trudniej. Ogromna konkurencja zabija małe i niedoinwestowane firmy, które świadczą usługi lokalne i nie mają zbyt dużego budżetu na działania marketingowe lub wdrażanie planów upadłościowych. Wielu deweloperów alarmuje, że spada zainteresowanie nieruchomościami i wiele lokali stoi pustych. Niektórzy właściciele mają poważne problemy materialne, długi w banku, kiepską przeszłość kredytową, brak perspektyw na rozwój oraz zbyt mało wykwalifikowanych pracowników.

Jednak zakładając bardziej optymistyczny scenariusz, rozważając pozytywne strony całego przedsięwzięcia oraz ciężko pracując można osiągnąć naprawdę wiele. Przedsiębiorcą budowlanym może zostać w zasadzie każdy. Nie trzeba mieć kierunkowego wykształcenia, licznych kursów na swoim koncie oraz pozwoleń. Wystarczy zarejestrować działalność gospodarczą w urzędzie oraz Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, szczegółowo określić zakres działania i rozpocząć funkcjonowanie. Obecnie wszystkie sprawy można załatwić w jeden lub dwa dni, a koszty są niewielkie (około 500-600 zł). Wraz z zamknięciem wszystkim kwestii administracyjnych i logistycznych można rozpocząć świadczenie usług na terenie całej Polski oraz Unii Europejskiej (wystarczy wyrobić unijny NIP).

Nie da się ukryć, że do dziś wiele firm działa nielegalnie, ukrywa swoje prawdziwe dochody i nie stara się wyjść z szarej strefy. Kiedyś wabikiem były ulgi budowlane, ciekawe warunki podatkowe oraz brak wielu opłat. Obecnie skutkują liczne dotacje unijne, dofinansowania, pomoc ze strony miejscowych urzędów pracy, świadczenia socjalne, zasiłki i wiele innych.

Wstępne koszty na uruchomienie, wyposażenie i rozwój działalności sięgają 20 000 -35 000 zł. Trzeba zakupić odpowiedni samochód (do przewożenia sprzętu i pracowników), urządzenia i specjalistyczne sprzęty, wynająć powierzchnię biurową oraz zadbać o szczegóły (reklama, strona internetowa, wizytówki). Oczywiście wiele zależy od wykonywanej profesji. Jeśli są to tylko doraźne prace remontowe, wówczas koszty zdecydowanie spadają. W przypadku stawiania budynków od podstaw trzeba pamiętać o narzędziach, noclegu dla robotników (przyczepy kempingowe, baraki) oraz innych udogodnieniach.

Jak zwykle najtrudniejszy temat to miesięczne przychody dla właściciela oraz poszczególnych pracowników. Na ostateczny wynik ogromny wpływ ma lokalizacja, zakres działania, wykorzystane technologie i maszyny, czas pracy oraz osiągnięte efekty. Według Głównego Urzędu Statystycznego zarobki w branży budowlanej ciągle rosną, a marże są niewyobrażalnie wysokie. Zorganizowany i odpowiedzialny przedsiębiorca, który zdobył wstępne doświadczenie budowlane osiąga przychody na poziomie 10-15 tys. zł. Natomiast zatrudnieni (w zależności od wykonywanych obowiązków) nawet do 5 tys. zł.

Obecnie w kraju z powodzeniem działa prawie 200 000 firm, które świadczą usługi budowlane. Wiele z nich to malutkie biznesy, które zatrudniają maksymalnie 9 podwładnych i wpierają rynek lokalny. Prawdopodobnie drugie tyle to szara strefa, która nigdy nie zdecydowała się ujawnić i pracować legalnie.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.